Badania rynku – na co powinieneś zwrócić uwagę przed wyborem metody badania – na własną rękę, bądź zatrudniając firmę
Chcąc przeprowadzić badania rynku powinniśmy wiedzieć co chcemy osiągnąć oraz jaki jest cel naszego badania. W tym artykule zapoznamy się z rzeczami, które musimy zrobić, aby upewnić się, że jesteśmy w doskonałym miejscu do przeprowadzenia ilościowego badania rynku we własnym zakresie. Ponadto, istnieje lista rzeczy, przez którą powinieneś przejść, jeśli zatrudniasz firmę zajmującą się badaniem rynku.
Co należy wziąć pod uwagę przy przeprowadzaniu badań rynku na własną rękę?
- Projektowanie kwestionariusza: Czy zespół jest przekonany, że może napisać kwestionariusz badawczy w sposób, który pozwoli zebrać spostrzeżenia w sposób obiektywny i bez błędów w ankiecie, takich jak pytania wiodące lub dwutorowe.
- Ramy czasowe: Naprawdę masz czas, aby samodzielnie zarządzać projektem? Czy będziesz musiał przejść na skróty, jeśli robisz to wewnętrznie?
- Zasoby: Czy firma ma dostęp do zasobów, narzędzi i umiejętności potrzebnych do zbierania i analizowania danych we własnym zakresie? Czy Twój zespół posiada zaawansowaną wiedzę analityczną?
- Narzędzia: Czy masz narzędzia do programowania ankiet? Czy Twoje narzędzie do programowania ankiet ma ograniczone możliwości? Czy posiadasz programy do tworzenia krzyżówek? Znaczenie testów? Czy potrzebna jest zaawansowana analityka? Czy masz środki do jej przeprowadzania?
- Próbka: Czy masz dostęp do wysokiej jakości respondentów? Czy będziesz w stanie zapewnić, że tylko wykwalifikowani uczestnicy wezmą udział w badaniu? Czy jesteś w stanie dotrzeć do odpowiednich odbiorców docelowych? Czy jesteś w stanie upewnić się, że Twoja próba reprezentuje populację, do której jesteś skierowany? Czy musisz zważyć dane lub skorzystać z metodologii warstwowej próby?
- Anonimowość: Jeśli prowadzisz badania we własnym zakresie, ujawnisz nazwę swojej firmy, aby dotrzeć do uczestników. Czy jesteś pewien, że badanie nie musi być anonimowe? Czy możesz podać nazwę firmy? To spowoduje przekrzywienie wyników i nie będziesz miał możliwości zapoznania się z takimi sprawami jak penetracja rynku, czy poziom świadomości.
- Raportowanie: Dla kogo są te dane? Czy masz pracowników, którzy mogą interpretować dane i tworzyć wykresy i schematy, które są ze sobą skorelowane? Czy musisz wyciągać wnioski dla specjalistycznej dziedziny?
Lista kontrolna do rozważenia przy zatrudnianiu firmy zajmującej się badaniem rynku?
- Cele badawcze: To powinno być na szczycie listy kontrolnej dla badań rynkowych. Często zdarza się, że marka będzie wiedziała, jakie pytania ma do odbiorców docelowych. To jest wspaniałe. Najlepiej jednak zacząć od ogólnych celów biznesowych i celów badawczych. Na przykład, jakie są ostateczne cele badania? O jakich wynikach będą informowane? To będą jedne z najbardziej krytycznych informacji, które możesz przekazać firmie badawczej w celu zaprojektowania metodologii osiągania Twoich celów.
- Docelowi odbiorcy: Z kim chcesz rozmawiać? Choć może to zabrzmieć w sposób podstawowy, badania rynku często mogą być błędne, ponieważ dane nie odzwierciedlają klienta lub grupy docelowej, do której marka chce dotrzeć.
- Firma - typ: Szukasz specjalistycznej firmy? Czy jest to badanie satysfakcji klienta czy badanie marki? W związku z tym, jeśli prowadzisz badania specjalistyczne, powinieneś wziąć pod uwagę firmę prowadzącą badania rynkowe o silnej specjalizacji.
- Budżet: Czy macie Państwo pieniądze przeznaczone na ten projekt? W większości przypadków, firmy zajmujące się badaniami rynku mają tendencję do spędzania znacznej ilości czasu nad propozycjami. Firma może lepiej zaspokoić Twoje potrzeby poprzez zrozumienie budżetu.
- Specjalność: Czy szukasz badań w specjalistycznej dziedzinie? Jeśli tak, dowiedz się, czy ta firma ma doświadczenie w tej dziedzinie.
- Zadaj właściwe pytania: Jeśli szukasz, o co poprosić firmę badawczą w procesie wywiadu, spójrz na ten artykuł.
Jeśli próbujesz podjąć decyzję o prowadzeniu badań we własnym zakresie lub z firmą zajmującą się badaniem rynku, możesz dowiedzieć się także o zaletach i wadach obu sposobów. Ta lista kontrolna do badań rynkowych jest dobrym punktem wyjścia. Burzliwy rok 2020 w znacznym stopniu zmienił zachowania konsumentów i tempo przyjmowania technologii cyfrowych. Perspektywy świata, w którym COVID-19 jest kontrolowany w 2021 r., są pozytywne. Jednak zmiany, które rozpoczęły się w 2020 r., będą kontynuowane w kolejnym roku.