Nowoczesny sklep online
Sprzedaż produktów przez Internet rozwija się niezwykle dynamicznie. Jak grzyby po deszczu powstają nowe sklepy online, które coraz ostrzej muszą między sobą walczyć o klienta. Myśląc o tym biznesie, nie wystarczy już zaproponować ciekawych produktów w niskich cenach. Klienci bowiem coraz większą wagę przywiązują do samej platformy sprzedażowej, która powinna im zapewnić maksymalną wygodę i szybkość dokonywania zakupów. Warto mieć to na uwadze kiedy wybieramy oprogramowanie sklepu internetowego.
Czego klienci oczekują od sklepów online?
Według większości badań najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupowe w sieci jest wciąż niska cena produktu. Jednak coraz częściej klienci sklepów online zwracają uwagę także na następujące kwestie:
• Atrakcyjny i czytelny layout
• Łatwość nawigacji i wyszukania produktu
• Wyczerpujące opisy i zdjęcia produktów
• Szybki proces składania zamówień
• Darmowa i szybka dostawa
• Duży wybór sposobów płatności
• Ciekawy blog firmowy i aktywny profil w mediach społecznościowych
• Responsywność, czyli aplikacja mobilna do zakupów
Jak zbudować sklep online, który przyciągnie klientów?
Wymienione wyżej cechy sklepu internetowego, jakich oczekują dzisiaj klienci, świadczą o tym, że przy jego tworzeniu nie powinno się iść na skróty. Co prawda można pokusić się o skorzystanie z darmowych szablonów i systemów obsługi sklepu internetowego, jednak takie działanie jest wielce ryzykowne.
Myśląc poważnie o biznesie w branży e-commerce lepiej od razu zainwestować w profesjonalne oprogramowanie. Sklepy internetowe oparte na dedykowanym oprogramowaniu zapewniają dużo lepszą i łatwiejszą obsługę, dają także więcej możliwości pod względem funkcjonalności.
Tworzone na zamówienie platformy sprzedażowe oferują cały wachlarz funkcji, których próżno szukać w rozwiązaniach darmowych i są to przede wszystkim:
• Autorskie CMS, czyli dopasowane idealnie do potrzeb właściciela sklepu
• Integracja z popularnymi serwisami aukcyjnymi
• Moduły do zarządzania fakturami i płatnościami
• Moduły do automatycznej obsługi zamówień towarów od dostawców
• Moduły generujące raporty na temat sprzedaży, zysków, stanów magazynowych itp.
• Aplikacje mobilne, czyli platformy sprzedażowe na tablety i smartfony
Na koniec warto podkreślić, że firmy zajmujące się tworzeniem od A do Z oprogramowania dla e-commerce dużą wagę przykładają do aspektów bezpieczeństwa, oferując przede wszystkim certyfikaty SSL, ale także szereg dodatkowych zabezpieczeń chroniących zarówno dane klientów sklepu, jak i pozostałe dane, cenne z punktu widzenia sprzedawcy.